بلاگ و آخرین اخبار و خبر‌ها در دنیای اینترنت و سئو

استفاده گوگل از شبکه اجتماعی

استفاده گوگل از شبکه اجتماعی در جهت رنکینگ وب سایت

چگونه شبکه اجتماعی باعث افزایش پیچ رنک وب سایت می شود؟

 

یک حقیقتی که بر ملا شد و نقش و اهمیت شبکه اجتماعی در رنکینگ وب سایت و رتبه سایت را از نظر گوگل و بینگ نشان داد

 به روز رسانی الگوریتم‌های گوگل ، بینگ و دیگر موتورهای جستجوی تغییرات اساسی بر فاکتورهای رتبه بندی و بهینه سازی وب سایت در سال ۲۰۱۴ خواهد داشت زیرا در سال‌های گذشته سئو و بهینه سازی واقعا آسان بوده و آسان برای توضیح دادن و گفتن ، از بین نرفتن لینک سازی یا همان لینک بیلدینک و هرزه نگاره‌ها یا همان اسپم راهی ساده برای گرفتن رتبه خوب در کمترین زمان بود وموتورهای جستجو در کمترین زمان به مبازره با آنها پرداخت. پس نگاهی به تاریخچه به روزسانی الگوریتم‌های گوگل می اندازیم

در دسامبر ۲۰۰۰ اولین به روز رسانی گوگل صورت گرفت که با موفقیت کامل همراه نبود اما گوگل به این تغییرات خود درجهت مبارزه هرزه نگارها و متخلفین ادامه داد هرچند گوگل تا سال ۲۰۱۰ به موفقیت چشمگیری نرسید اما از سال ۲۰۱۱ تا حال حاضر ثابت کرده که برنامه ریزی‌های بلند مدت آنها تبدیل به پیروزی بزرگ برای گوگل شده است و گوگل کاملا به روند رو به رشد خود در فاکتورها و عوامل رتبه بندی درست وب سایت ادامه می دهد.

تا دسامبر ۲۰۱۳ گوگل با به روز رسانی الگوریتم‌های پاندا, پنگوئن و الگوریتم مرغ مگس خوار تغییرات اساسی در تمامی دنیا ایجاد کرد و بعضی افراد این را به عنوان مرگ سئو و بهینه سازی وب سایت در نظر گرفتند و اعلام کردند اما این نظر از طرف گوگل رد شد, از آنجای سئو و بهینه سازی درست ، باعث اعتبار محتوای وب سایت و کیفیت بالای آن می شود و گوگل به شدت به اعتبار سایت از طریق سئو در موتورجستجوی خود در سال ۲۰۱۴ متمرکز شده است و از چند سال پیش آنها شروع به تجزیه و تحلیل سیگنال‌های اجتماعی کرده اند و در حال حاضر شبکه‌های اجتماعی یکی از موثرترین عنصر در سال ۲۰۱۴ می باشد

آیا شبکه‌های اجتماعی یکی از عوامل رتبه بندی وب سایت است؟

و یک حقیقتی که بر ملا شد که از دسامبر ۲۰۱۰ گوگل و بینگ نموداری از تجزیه و تحلیل و درستی لینک‌ها در شبکه اجتماعی آغاز کردند و این برای اولین بار توسط  Danny Sullivan در مقاله‌ای در وب سایت  Search Engine Land  بر ملا شد. و این یک خبر عالی بود برای همه, اما هنوز مردم هیچ بیانیه رسمی از طرف گوگل و یا بینگ نشنیده بودند. و  Matt Cutts بیان کرد که گوگل و بینگ شروع به استفاده از سیگنال‌های شبکه‌های اجتماعی به عنوان یک عوامل و فاکتورهای رتبه بندی سایت کرده اند و آن را تائید کرد و به سوالات  WebSEOAnalytics جواب داد.

 

مت کاتس :

فیلم ویدیو من در می سال ۲۰۱۰ موجود می باشد که در آن اعلام کردم که گوگل از این سیگنال و فاکتور استفاده نمیکند در آن زمان و ما از آن استفاده نمی کردیم اما تصمیم گوگل بر این شد که چند ماه بعد در دسامبر ۲۰۱۰ از آن استفاده شود و ما از آن زمان به بعد از سیگنال‌های شبکه اجتماعی به عنوان یکی از عوامل و فاکتورهای رتبه بندی استفاده کرده ایم البته بدون اطلاع رسانی به کسی

و این هم فیلم موجود و پاسخ به سوالات می باشد

چگونه سیگنال‌های اجتماعی بر رنگینگ وب سایت در گوگل تاثیر می گذارد؟

موتورهای جستجو شروع به ایجاد تعامل و همکاری بین شبکه اجتماعی با لینک‌ها به اشتراک گذاشته شده کردند و شبکه اجتماعی محلی شد برای تاثیر متقابل افراد و شرکت‌ها و برندها بر مردم و خود. و با بروز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل مشخص شد که سیگنال‌های اجتماعی تاثیر بیشتری در رنکینگ سایت در گوگل دارد و وب سایت‌های که تعامل و مشارکت کمتری در شبکه‌های اجتماعی دارند دارای رشد چشم گیری در گوگل نخواهند بود.

و این هم دلایلی که چرا موتورهای جستجو بر شبکه‌های اجتماعی تکیه دارند

  • تعداد بالای لینک‌ها در شبکه‌های اجتماعی و بهبود وضعیت و حضور آنلاین کاربران:

لینک‌ها و آدرس‌ها از شبکه‌های اجتماعی باعث آگاهی بیشتر کاربران شده و مطرح شدن برند‌ها در کمترین زمان شده و باعث افزایش بازدید وب سایت می شود از طریق این استراتژی و نگرش شما به سرعت رشد چشم گیری برای وب سایت خود ایجاد کرده اید و که مورد پسند شما و پسند موتورهای جستو بوده و جایزه این هماهنگی درست با موتور‌های جستجو و گوگل چیزی جز رنکینگ بالا نیست. برای سئو و بهینه سازی سایت در سال ۲۰۱۴ گوگل تمام تمرگز خود را بر اطلاع رسانی درست برند‌ها قرار داده و آن هم در شبکه اجتماعی و این باور غلط را رد می کند که گوگل فقط بر لینک های  داخلی و خارجی  و کلمات کلیدی تمرکز دارد لینک‌ها و آدرس‌های به اشتراک گذاشته شده در شبکه‌های اجتماعی بلافاصله توسط کاربران دنبال شده  و باعث ورود کاربران بیشتری به وب سایت شما شده و این افزایش بازدید کننده باعث ایجاد شانس بهتری در دریافت رنکینگ گوگل برای وب سایت شما می شود.

  • شبکه اجتماعی و کشف دیدگاه و علایق کاربران :

شبکه‌های اجتماعی  یکی از بهترین مکان‌های است برای کشف منابع مفید برای خود و به معرفی کردن به دیگران است و آن نیز باز باعث افزایش رشد وب سایت شما خواهد شد. گوگل و بینگ واقعا تمرگز دارند بر کاربران و بر چیزهایی که لذت می برند و برای آن وقت می گذارند و سعی گوگل و بینک فقط و فقط در جهت ایجاد خدمتی بهتر و راحت و دلپذیز تر برای کاربران است و همانطور این واقعیت را در نظر بگیرید که کاربران حق انتخاب دارند و این کاربران هستند که باعث رشد اقتصادی شما هستند و شبکه اجتماعی این فرصت را در اختیار کاربران قرار می دهد از طریق اظهار نظر در شبکه اجتماعی شما و به اشتراک گذاشتن آن باز هم در این شبکه‌های اجتماعی باعث ایجاد انگیزه و شهرت شما و وب سایت شما خواهند شد و موتورهای جستجو با استفاده از این ترکیب سیگنال اجتماعی و فاکتورهای رتبه بندی در جهت ارتقا وب سایت شما گام برمی دارند.

  • برابری ارزش لینک‌های شبکه اجتماعی NoFollow با DoFollow

هر چند لینک‌های شبکه‌های اجتماعی NoFollow است  

ولی ارزش آن تقریبا برابری می کند با لینک‌های  DoFollow در موتور‌های جستجو و گوگل . اما خیلی افراد آنها را nofollow  تلقی می کند ولی نگاه موتورهای جستجو و گوگل حرف آخر و تائید آخر را بر این لینک‌ها به عنوان dofollow  می باشد.

 و حتی مت کاتس گفت: لینک‌های که کلمات کلیدی وب سایت شما که در شبکه اجتماعی که به اشتراک گذاشته است سالم و با ارزش و مورد تائید موتور جستجو می باشد.

  • شبکه‌های اجتماعی باعث سخت تر شدن کار برندینگ می شود

در حال حاضر در عصر جدید سئو و بهینه سازی سایت بطور عمده در قدرت برندینگ دیده خواهد شد چون برندینگ بر اساس سئو  و بهینه سازی در جهت حضور قدرتمندانه آن نام تجاری خواهد بود و آن کار مشکلی خواهد بود به تنهای و بهینه سازی شبکه‌های اجتماعی کامی بزرگ در بهینه سازی سایت شما خواهد داشت و بدون شبکه اجتماعی در زمان و بهینه سازی آن با مشگلات بیشتری بر خواهیم خود.

  • ایجاد برندینگ یا همان نام تجاری :

شبکه‌های اجتماعی فرصت بسیار مناسب برای ایجاد برندینگ و رشد دادن آن ایجاد می کنند و از این راه به آسانی قابل بروز رسانی شدن می باشد و اخبار و محتوای وب سایت درست  به راحتی به اشتراک گذاشته می شود و کاربران به طور منظم با نام وب  سایت و زمینه فعالیت آن آشنا می شوند و این یک رابطه قطع نشدنی برای شما خواهد بود پس با اشتراک گذاشتن و به روز رسانی شبکه‌های اجتماعی خود ایجاد انگیزه در خواندن که برای خواندن وارد وب سایت شما خواهند شد و در صورت مطلوب بودن آن را به اشترک می گذارند و نتیجه آن Like  بیشتر و دنبال کردن وب سایت شما می باشد.

  • ایجاد سهولت در اشتراک گذاری محتوای وب سایت شما :

اگر وب سایت شما بهینه سازی شده و اگرکاربران زیادی وارد وب سایت شما از طریق شبکه‌های اجتماعی می شوند پس از این محتوا وب سایت خرسند و راضی هستند پس شما می توانید از این موقعیت عالی در جهت گسترش و پیشرفت و افزایش بازدیدکننده بیشتر از وب سایت خود استفاده کنید و آن قرار دادن دکمه‌ها و آیکون‌های اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی در کنار محتوای وب سایت است و کاربر راضی و خرسند از شما پاداش می دهد و آن اشتراک آن در شبکه‌های اجتماعی که فعالیت دارد می باشد و نتیجه آن اشتراک گذاری محتوای وب سایت شما به صورت تصاعدی می باشد و این باعث انفجار بازدید کننده در وب سایت شما خواهد شد.

کدامیک از شبکه‌های اجتماعی بهتر می باشد و باید از آن استفاده شود؟

شبکه‌های اجتماعی بیشمار در وجود دارد و اولین سوال که در ذهن شما من ایجاد می شود این است که کدام شبکه اجتماعی بهتر است؟

  • فیس بوک
  • تویتتر
  • گوگل پلاس
  • LinkedIn
  • Pinterest
  • و….

و این شبکه اجتماعی دارای بالاترین تعداد و فعالیت‌های اجتماعی کاربران است با استفاده از این شبکه‌های اجتماعی کمک بسیار مهمی در سئو و بهینه سازی وب سایت شما در سال ۲۰۱۴ به همراه خواهد داشت.

بزرگترین مزایای استفاده کردن از گوگل پلاس  +Google

بزرگتربن مزایای استفاده کردن از گوگل پلاس استفاده آن در جهت رنکینگ, کارشناسان سئو و بهینه سازی وب سایت معتقد بر این می باشند که گوگل پلاس, سئو و بهینه سازی وب سایت در سال ۲۰۱۴ تغییر اساسی خواهد داد

و دلایل اصلی این حرف چیست ؟

  • پست‌های گوگل پلاس به سرعت توسط الگوریتم خزنده- کرول- Crawl ایندکس می شود
  •  قابل مشاهده بودن نتیجه سریع  پست‌های گوگل پلاس در موتورهای جستجو

نتیجه نهایی در مورد شبکه‌های اجتماعی و سئو و بهینه سازی وب سایت در سال ۲۰۱۴

من بر این باورم با آخرین بروزرسانی مرغ مگس خوار و برخی از کلمات دقیق مت کاتس, سئو و بهینه سازی وب سایت در سال ۲۰۱۴ تغییر خواهد کرد. چون پیش از این نوشتن مطالب در فروم‌ها و دیگر استراتژی‌های ساده و دیگر فاکتورها در رتبه بندی وب سایت تاثیر داشت اما در حال حاضر سئو و بهینه سازی وب سایت شامل تعامل و همکاری تنگاتنگ با شبکه‌های اجتماعی  در سال ۲۰۱۴ همراه خواهد بود.

نظر شما در مورد این چیست ؟ آیا سئو و بهینه سازی وب سایت در سال ۲۰۱۴ در ارتباط مستقیم با شبکه اجتماعی خواهد بود؟

خلاصه
نام صفحه
استفاده گوگل از شبکه اجتماعی در جهت رنکینگ وب سایت
نویسنده
توضیح مختصر
استفاده از شبکه های اجتماعی واقعیتی پوشیده بود که مدیران گوگل و بینگ آن را افشا کردن که نقش کلیدی و مهم شبکه های اجتماعی در رنکینگ وب سایت توسط گوگل نشان می دهد و اهمیت شبکه های اجتماعی در میزان بازدیدکننده پیشرفت وب سایت نشان می دهد

Tags